sobota, 21 kwietnia 2018

Kolory karnawału | Español? Sí, gracias


Cześć,

Skoro było trochę o angielskim, dziś chciałabym się skupić na hiszpańskim. Zapraszam!



41 numer magazynu Español? Sí, gracias rozpoczynamy od artykułu dotyczącego karnawału w Hiszpanii. Materiał ten jest o tyle interesujący, że przedstawia karnawał w wielu hiszpańskich miejscach - jak w Andaluzji, na Wyspach Kanaryjskich, w Estremadurze i tak dalej. Poczytacie o tym ile kolorów może mieć karnawał w zależności od miejsca, a tym także trochę o kulturze. Mnóstwo nowego, przydatnego słownictwa. 

Nie mniej ciekawym artykułem będzie ten poświęcony esemesowaniu, a co za tym idzie o słownictwie, zwrotach i skrótach, używanych w wiadomościach tekstowych. Tu dowiecie się nie tylko więcej samym trendzie, który błyskawicznie zaczął się rozwijać, ale przede wszystkim - poznacie hiszpańskie wyrażenia/skróty używane w esemesowaniu. 

Kolejny artykuł zabiera nas w świat muzyki, poczytamy bowiem o Thalíi - meksykańskiej piosenkarce, kompozytorce, aktorce, modelce i tak dalej. Słowem - o kobiecie wielu talentów. Jeśli lubicie materiały poświęcone osobom sukcesu - zdecydowanie polecam ten. 

Następnie mamy co nieco o Nagrodach Księżniczki Asturii. Osobiście, jestem bardzo zadowolona z tego artykułu, nawet nie ze względu na treść - która swoją drogą, również jest ciekawa - mogłam poczytać jeszcze więcej o hiszpańskiej społeczności - ale przede wszystkim dlatego, że słownictwo zdecydowanie było dla mnie nowe, dzięki czemu sporo się nauczyłam.

Jestem pewna, że miłośnicy psów chętnie poczytają Los espanoles, cada vez mas concienciados con el buen trato animal o traktowaniu zwierząt. Mnie natomiast oczarował kolejny artykuł - tym razem już z kategorii słownictwa - Expresiones interesantes del día a día o wyrażeniach powszechnego użycia. Zdecydowanie przydatne dla uczących się hiszpańskiego.

Następnie trochę zwrotów i słownictwa związanego z problemami samochodowymi, a także samochodem. Również nie była to kategoria słownictwa, o której wiele wiedziałam, także z radością poznałam nowe wyrazy. 

Na deser pozostaje mój faworyt jeśli chodzi o tematykę, a mianowicie Podróże. 41 numer zabiera nas na Szlak Ignacjański. Trasa licząca 640 kilometrów dla pielgrzymów chcących podążać śladami św. Ignacego Loyoli, który podróżował od Loioli do Manresy to zdecydowanie dla mnie nowy temat, także chętnie oddałam się lekturze.


Jeśli uczycie się hiszpańskiego, a chcecie poszerzać zakres słownictwa i wiedzy o hiszpańskojęzycznych krajach - serdecznie zachęcam do czytania magazynów Wydawnictwa Colorful Media.

Pozdrawiam,
Sherry


Gdzie zajrzeć?
KLIK

Uwaga, istnieje również możliwość pobrania darmowych magazynów do nauki języków obcych:


Za udostępnienie magazynu, serdecznie dziękuję Wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz